Reflexions, informacions i comentaris de la caça del senglar des d'una perspectiva personal, i vivències en primera persona.També hi trobareu fotos i vídeos.

diumenge, 4 de gener del 2009

Mal començament d'any 2009

El dia 1 de gener varem sortir a caçar amb poques ganes, pocs rastres i molta mandra. La gent diguem que varen anar arriba'n progressivament al punt de trobada, però be, sortim a caçar en un dels dies que ens pensàvem que no trobaríem res, i vet aquí que trobem uns rastres de 4 o 5 porcs en direcció fora de les parades.
Vaig seguir les petges dels porcs, tot apuntava que sortien del coto, però decideixo mira a veure si podien haver sortit o no cap a un altre vedat. No trobo cap indici de que haguessin sortit, la cosa es posa interessant, aviso als gossers per venir engegar els gossos i posar quatre parades.
Donen el rastre i marxen cridant, als dos minuts ja els lladren, les parades alerta, i ja es comencen a sentir els primers trets uns per un canto uns altres per un altre amb tres porcs morts.

Ara be el pitjor de la cacera, uns gossos van empaitant en direcció a un cingle, m' apropo i em dono compte que un senglar s'ha llençat al buit precipitant-se per la cinglera. Això m'ho demostren els gossos que l'empaitaven. Vaig fer marxar els gossos per el perill que tenien de caure, al cap d'unes hores un caçador que anava per la ploma, s'ensopega amb un senglar mort i dos gossos morts arran de cinglera, eren gossos que s'havien precipitat també al buit empaitant el senglar,això es molta mala llet, sap greu pels gossos i el gosser. Coses que passen a les caceres.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola, jo també sóc caçador del senglar, concretament de Santa Maria d'Oló (bages) i per tan puc entendre perfectament el mal sabor de boca en que us deurien quedar. Tot i que els caçadors sabem que aquestes coses a vegades passen en alguna cacera, mai ens acostumarem a perdre un gos ja sigui perqué el mati el porc, un cotxe, desapareixi o bé com en en el vostre cas el gos empaitant el senglar es precipiti per un cingle.
Tot i que fa anys que vaig a caçar mai havia tingut gossos pròpis fins fa 2 anys (tenim els de la colla a part dels meus) i el dia que em trobi en una d'aquestes situacions que segur que algun dia m'hi trobaré, estic segur que ho passaré força malament. Per tan us envio els meus ànims des de Oló.

Salutacions